Last week ada kerja di perak, jd terlanjur dtg bekerja hari sabtu tu adik ajak santai2 di lumut. Spt biasa urusan cari hotel ke chalet diserah pada saya,jd bila cuti tidak dirancang cari la kat internet mmg pasrah la sbb hujung minggu cuti sekolah mesti hotelbest dah penuh, kalau walk in confirmed susah cari plus en suami dgn tongkat mana larat nak menapak cari hotel,so bila ada kemudahan saya pun mulakan edisi google, so terjumpa satu hotel ,bilik apartment,price reasonable,ada pool dan dkt pantai. Nama hotel ni virgobatik jadi bila tuan puan google akan tertera website hotelbengong ni, dan bila tgk ada kekosongan saya trs proceed booking,dan web dia ni bila proceed je akan redirect ke web directwithhotel.com bila tgk kita akan dpt instant confirmation saya pun trs edisi key in,bila bayar tu trs dpt confirmation letter, so lega lah dpt juga hotel,namun malangnya bila dah half way saya baru ltergerak hati nak call sbb nak tau jln, bila staff dia jwb dia tau ada booking atas nama saya, dia siap kata bilik dah xda, sbb puan booking lewat so bertindih booking bagi walk in, what the hell saya ckp saya booking walaupun lewat ianya dari website kamu dan dah pzn buat bayaran,sambil tu sy dgr dlm twl budak tu gelabah tanya kawan dia, so saya ckp saya dah nak sampai pun, saya x kira apapun saya nak bilik, then budak tu trs ckp puan dtgla saya catikan bilik, so lega lah, namunnnn dah nak dkt sampai hotel call dia kata bilikpenuh dan dorang carikan hotel apartment lain utk saya, bila tanya harga ianya lebih dari harga yg saya bayar hangginnn la saya kan sbb apa kes saya nak tambah duit memahalkan, bila saya tanya sape nak bear the cost dia ckp puan bayar dulu kami bincang dgn hotel wtf sape percayakan, so dia janji lagi nak call semula, sampai la saya sampai kat lobi dia x call semula,bila saya present bookong voucher dorang ttp perrahan xda bilik dan minta saya ke hotel yg dorang carikan,apakejadahnya virgobatikni, saya lagi geram nak jumpa manager sbb saya rasa ini bukan salah saya, kalau xda bilik kenapa advertise bilik masih kosong kan, managerindia x nak jumpa ckp over the phone, wah dia start tinggi suara salahkan saya dan ttp pertahan hotel dia fully booked dah seminggu,hbs yg staff ckp ada walk in tu apa hal,dia blame pulak agent directwithhotel tu siap ckp agent tu x betul la,teruk la,salah saya guna agen,booking lewat, nampak x masalahnye disini,saya sebagai pengguna hanya booking ikut masa saya,mereka sbg provider kalau sistem booking macam vaaaavi siloga itu knp proceed siap bg confirmation letter, jd bila dah berlaku pertikaman lidah sy jd mendidih dgn si paria ni stok india kurang ajar punya dlm dunia,baru jd managerhotel vanggang berlagak giler bkn nak solve problem tp nak maki customer ,so mmg kena campak la tel hotel tu ke lantai, ko bayangkan agen tu bukan saya yg lantik,kalau agen bermasalah mesti dah lama kena terminate kan, ni bila g website virgobavvvvvvi ni trs diret ke agent tu so bkn salah pengguna la, then mls.nak cerite lps saya baling tel saya minta staff tu buat satu surat .bdk perempuan tu buat punya lama pulak, bila dpt saya bla trs dgn ucapan terima kasih kat budak tu la,sy masih berbudi bahasa walau x puas hati.siap minta nama reception yg jwb call saya.minta dia tulis staff id x berani pulak. Mas apa ke nama dia, nanti saya scan surat yg dorang tandatangan.so korang kalau nak ke teluk batik lumut.dgn surat pengakuan tu saya nak bawa ke tribunal tuntutan pengguna sbb saya dah bayar dan budak perempuan tu kata x blh refund,gilerbengong hotel ni,layan dulu gambar next entry sambung storyyyyy






No comments:
Post a Comment